Wiele może się wydarzyć w ciągu ośmiu godzin, zwłaszcza jeżeli jest to czas, w którym śpisz, a w Twoich ustach gromadzą się złowrogie bakterie. Nie pozwól jednak, aby myśl o przykrej płytce nazębnej, ubytkach, kamieniu nazębnym lub zapaleniu dziąseł spędzała Ci sen z powiek. Istnieje wiele sposobów na zachowanie zdrowia jamy ustnej podczas snu. Oto siedem wskazówek, które pomogą Ci przespać noc bez stomatologicznych koszmarów.

Co warto zrobić przed zaśnięciem? Zalecenia – chirurgia stomatologiczna

  1. Pamiętaj, szczotkowanie to podstawa – szczotkowanie zębów przed zaśnięciem chroni je przed gromadzeniem się płytki nazębnej, próchnicą i chorobami dziąseł.
  2. Zachowaj odpowiednią technikę – według lekarzy, najlepszym sposobem czyszczenia zębów jest delikatne szczotkowanie zarówno w tył, jak i w przód w krótkich ruchach. Najpierw należy szczotkować powierzchnie zewnętrzne zębów, a następnie powierzchnie wewnętrzne, a później powierzchnie żucia. Aby oczyścić grzbiety przednich zębów, użyj końcówki szczotki i delikatnie pociągnij ją w górę i w dół.
  3. Używaj elektrycznej szczoteczki do zębów. Obrotowy i oscylujący ruch elektrycznie sterowanej głowicy szczoteczki skuteczniej usuwa płytkę nazębną z zębów niż zwykła szczoteczka. Upewnij się, że wybierzesz elektryczną szczoteczkę do zębów, która jest wygodna w utrzymaniu, łatwa w użyciu i posiada głowicę oscylującą.

Narzędzia - gabinet chirurga stomatologa

  1. Nitkuj zęby – włosie szczoteczek do zębów usuwa cząsteczki jedzenia i płytkę nazębną, gdy jest ona jeszcze miękka. Jeśli te zanieczyszczenia pozostaną na zębach, przez całą noc bakterie będą się nasilać i karmić podczas snu. Ponadto, jeśli płytka nazębna zostanie utwardzona, zamieni się w kamień nazębny, a kamień nazębny może zostać usunięty przez stomatologa tylko podczas profesjonalnego czyszczenia. Większość osób może pozwolić sobie na nitkowanie tylko przed pójściem spać, jednak jeśli jesteś podatny na choroby dziąseł lub gromadzenie kamienia nazębnego, dentyści zalecają również nitkowanie o poranku.
  2. Stosuj płyny do płukania jamy ustnej – płukanie jamy ustnej jest ważne nie tylko dla świeżego oddechu, lecznicze płukanki zawierają specjalne składniki, które wzmacniają zęby i pomagają w leczeniu niektórych stanów zapalnych jamy ustnej.
  3. Pamiętaj o szlifowaniu zębów. Jeśli po przebudzeniu zdarza Ci się odkryć, że szkliwo zębów jest uszkodzone, zęby wydają się być nadwrażliwe, a na wewnętrznej części policzków odczuwasz zadraśnięcia, są to symptomy wskazujące, iż konieczne jest zeszlifowanie zębów. zwiększoną wrażliwością zębów lub rozdartą tkanką policzkową, możesz szlifować zęby. Dentysta zamiast tego inwazyjnego zabiegu może też zalecić stosowanie specjalne nakładki ochraniającej zęby.
  4. Regularnie kontaktuj się z lekarzem stomatologiem (np. – chirurgia stomatologiczna) i pamiętaj o planowaniu kontroli stomatologicznych i oczyszczeniu zębów z nagromadzonego na nich osadu.

Zastosowanie się do powyższych porad z pewnością sprawi, że Twoja jama usta będzie bezpieczna podczas snu, a Ty przez długie lata będziesz mógł cieszyć się zachwycającym uśmiechem.